Företagarens webbtjänst

Vad kostar det att använda VerNet-webbtjänsten? Hur kan jag ta i bruk tjänsten?

VerNet-tjänsten är gratis för kunden och användarna. Kunden skaffar själv de nätförbindelser och koder samt den utrustning och de program som behövs för användningen av tjänsten samt svarar för kostnaderna för dem och för att de är uppdaterade.

Företagare - VerNet aktiveras automatiskt då försäkringen sätts i kraft. Välkommen, logga in med dina personliga bankkoder, mobilcertifikat eller certifikatkort. Arbetsgivare - om du inte ännu har VerNet-rättigheter, kontakta oss snarast så får du det.

Är Veritas VerNet-tjänst trygg? Vem kommer åt försäkrings- och personuppgifterna?

VerNet-tjänstens användarrätt är personlig och försäkringsspecifik. VerNet-tjänsten kräver identifiering, så att vi kan säkerställa din identitet. VerNets kommunikationsanslutning samt kommunikationen i tjänsten är säkrad med SSL-kryptering. Krypteringen indikeras med en lås-bild eller annan ikon i webbfönstrets övre eller nedre fält.

Hur identifierar man sig i VerNet, om man inte har ett personnummer?

Det är inte möjligt att använda VerNet-tjänstens suomi.fi-identifiering som utländsk användare. Utländska användare läggs till suomi.fi-identifieringen i slutet av år 2019. Tills dess, om användaren inte har finskt signum eller har möjlighet att använda sina personliga bankkoder, mobilcertifiering eller certifikat kort, så betjänas den utländska användaren personligt via kundbetjäningen.

Till skillnad från Inkomstregistret, är Veritas Pensionsförsäkring inte en myndighet, så vi kan inte erbjuda Katso-identifiering under övergångsperioden.

Hur loggar jag in på VerNet?

Identifiera dig med dina personliga nätbankskoder, mobil-ID eller certifikatkort. VerNet-tjänsten kräver identifiering, så att vi kan säkerställa din identitet.

Jag försökte logga in till VerNet-webbtjänsten men kom inte in. Varför det?

Vår webbtjänst är tillgänglig vardagar kl. 00–23, lördagar kl. 9–23 samt söndagar kl. 00–23.

Stäng av webbläsaren och logga in på nytt efter en stund. Om det inte hjälper att stänga av webbläsaren eller det är frågan om något annat problem ber vi dig vara i kontakt med oss per e-post vernet@veritas.fi eller per telefon 010 195 612 (FöPL kunder). Vi betjänar per telfon och e-post må-fre kl 8-16. 

Fast FöPL kostar lika mycket är det inte sak samma var du skaffar den. Hos oss får du Finlands bästa pensionsförsäkringsservice. Välkommen som kund hos oss!