Ny i Veritas: Sonja Store i Vasa behandlar alla kunder som individer

Sonja-Store-900-489px.jpg

Vem är du och vad gör du i Veritas?

Jag heter Sonja Store och är en tvåbarnsmamma som har flyttat från Karleby till Vasa för 15 år sedan. Jag började arbeta som försäkringskontaktchef i Veritas i augusti, jag jobbar vid Fennias kontor i Vasa. 

Vilken är din bakgrund och vilka goda lärdomar vill du hämta till Veritas?

Jag har jobbat i finansbranschen i över 14 år, först vid kundbetjäningen i en bank. Efter det har jag jobbat i ett skadeförsäkringsbolag som kontaktchef-, servicechef- och företagsförsäljningschef, med gamla Vasa län som område.

Jag har arbetat en hel del med kundrespons och kundnöjdhet i mina tidigare arbetsuppgifter och kan säkert hjälpa till att utveckla dessa även inom Veritas.

Vad tycker du är viktigt när man betjänar kunder?

Jag tycker att det är viktigt att bemöta kunderna som individer och lyssna noga på dem för att kunna förstå deras behov. Man ska också själv vara nyfiken och fråga, för att kunna lära känna kunden och verksamheten i fråga bättre. 

Vad njuter du av på din fritid?

Jag tillbringar min fritid huvudsakligen hemma med familjen. Jag tycker om att röra mig ute i naturen, jogga och skida, och dessutom sjunger jag i en pop/rock -kör, vilket ger en bra motvikt till kontorsarbetet.   

Veritas vill vara allt ansvarsfullare, vilka ekotips för vardagen har du?

En av de största miljögärningar man kan göra är att minska sitt flygande. I stället för att boka en långdistansresa nästa sommar, ta bilen och kör ner till estniska Pärnu såsom vi gjorde. Där hittar man också en jättefin och lång badstrand. Använd också e-fakturor och elektroniska arkiv istället för papper.

Vilken är din favoritplats?

Jag trivs bäst hemma i Vasa, men längtar ibland också till barndomsutsikten ute på landsbygden i Karleby. Jag brukar ofta gå ut och vandra i skogen när jag besöker mina föräldrar, där kopplar jag av ordentligt.