Postilakolla vaikutuksia asiakaspalveluumme

Postilakko viivästyttää sekä meiltä asiakkaille että asiakkailta meille kulkevaa postia.  

Mikäli olet jo ehtinyt saada joulukuussa erääntyvän vakuutusmaksun laskun, voit maksaa sen aivan normaalisti eräpäivänä 21.12.

Jos laskua ei ole kuulunut, voit tarkistaa erääntyvän maksun summan ja viitteen asiakaspalvelustamme

  • TyEL, puh. 010 195 600 tai tyel@veritas.fi 
  • YEL, puh. 010 195 612 tai yel@veritas.fi.

Voit myös pyytää asiakaspalveluamme lähettämään laskun sinulle sähköpostitse.

Maksa kätevästi verkkolaskulla tai verkkopalvelussamme

Ottamalla käyttöösi verkkolaskun saat laskumme jatkossa suoraan verkkopankkiisi.

Kuukausi-ilmoittajat maksavat kätevimmin vakuutusmaksut suoraan verkkopalvelussamme. Oletko jo kuukausi-ilmoittaja? Voit muuttaa ilmoitustapaa marraskuun loppuun mennessä, jolloin siirryt kuukausi-ilmoittajaksi vuoden 2016 alusta.

Eläkkeenmaksu ja -myöntö sujuvat normaalisti

Eläkkeenmaksu ja eläkkeiden myöntäminen sujuvat lakosta huolimatta normaalisti. Lähetämme eläkepäätökset asiakkaillemme kirjepostissa ja niiden saapuminen saattaa lakosta johtuen viivästyä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta eläkkeen maksamiseen.

Kätevimmin teet vanhuuseläkehakemuksesi tyoelake.fi -palvelun kautta. Muun eläkehakemuksen voit jättää myös Kelan konttoriin. 

Mahdolliset tilinumeron muutokset tulee tehdä erillisellä lomakkeella. Lomakkeen voit lähettää meille suojatun viestipalvelun kautta. Voit myös pyytää pankkiasi lähettämään meille uuden tilinumerosi faksitse numeroon 010 5501 690.

Emme valitettavasti vastaanota tilinumeroiden muutoksia puhelimitse.

Pahoittelemme lakosta asiakkaillemme aiheutuvaa haittaa. Lakon etenemistä voi seurata Postin verkkosivuilta