Taloustutkimus: Veritas on asiakaspalvelun ykkönen

Asiakkaamme arvioivat palvelumme työeläkealan parhaaksi jo kolmannen kerran peräkkäin. Tämä käy ilmi Taloustutkimus Oy:n toimialakohtaisesta asiakastyytyväisyystutkimuksesta 2016.

Tutkimuksessa yrityspäättäjiä pyydettiin antamaan nykyiselle työeläkeyhtiölleen kouluarvosana. Veritaksen yleisarvosana oli 8,35 eli alan korkein.

Asiakaspalvelun laatua tarkasteltiin myös kahdeksan asiakastyytyväisyystekijän kautta. Olimme parhaita niistä kuudessa:

  • hintataso kilpailutilanteissa
  • lupausten pitäminen
  • palvelualttius
  • tavoitettavuus
  • ongelmatilanteiden ratkaiseminen
  • yhteydenpito

Asiakkaiden tarpeiden huomioimisessa ja asiantuntemuksessa saimme toiseksi parhaat arvosanat.

”Veritas on ykkösenä myös, kun eri osa-alueista annetut plussat ja miinukset lasketaan yhteen. Kaikkein vahvinta aluetta yhtiölle ovat asiantuntemus, palvelualttius ja lupausten pitäminen”, kertoo markkinatutkija Hanna-Leena Heinosaari Taloustutkimus Oy:stä.

Toimialakohtainen asiakastyytyväisyystutkimus on Taloustutkimus Oy:n omaa tuotantoa. Marraskuun 2016 ja tammikuun 2017 välisenä aikana toteutettuun tutkimukseen vastasi yhteensä 2 219 työelämän päättäjää, joista vakuutusyhtiöitä arvioi 793 vastaajaa.

Taloustutkimus toteuttaa tutkimuksen vuosittain. Veritas sijoittui ykkössijalle myös vuosina 2014 ja 2015.