Näin aktivoit lihaksesi työpäivän aikana

Onko haastavaa löytää aikaa taukojumpalle työpäivän aikana? Ratkaisu on tehdä liikunnasta osa arjen rutiineja. Personal trainer ja ravintovalmentaja Mikko Äikäs Hyvinvointivalmennus Studio One:sta suunnitteli Veritaksen asiakkaille helpot, aktivoivat liikkeet joita voi tehdä pitkin päivää. Ottamalla allaolevat liikkeet osaksi rutiinejasi, saat kehoon kaivattua liikettä muiden toimien ohessa.

  • Kyykky tuolilta noustessa

    Toista 5-10 kyykkyä joka kerta kun nouset ylös työpisteeltäsi. Pidä selkä suorana ja polvet ja varpaat samassa linjassa hieman ulospäin käännettynä. Kun teet lyhyen sarjan kyykkyjä joka kerta kun nouset ylös, aktivoit alavartalon tehokkaasti satoja kertoja päivässä.

    Jumppaohjeet: Kyykky tuolilta noustessa
  • Lapojen aktivointi ja olkapääpyöräytys ennen kuin istut tuolille

    Pyöräytä käsiä, aktivoi lavat ja jätä käsivarret 90 asteen kulmaan hetkeksi pään molemmin puolin. Toista 5-10 kertaa ennen kuin istahdat alas.

    Jumppaohjeet: Lapojen aktivointi ja olkapääpyöräytys ennen kuin istut tuolille
  • Vartalon kierto kahvihetken yhteydessä

    Kierrä ylävartaloa kevyesti noin 10 kertaa puolelta toiselle kahvitauolla. Auttaa selän jäykkyyteen ja aktivoi keskivartaloa.

    Jumppaohjeet: Vartalon kierto kahvihetken yhteydessä
  • Venytys ja selän kaarto

    Muista myös venytellä! Taivuta keho eteen, kämmenet kohti lattiaa. Nosta kädet ilmaan ja taivuta selkää taaksepäin. Monipuolinen venytys, jonka voi tehdä työpäivän alkuun ja loppuun – tai aina kun muistat!

    Jumppaohjeet: Venytys ja selän kaarto