Asiakkaan kokemus on tärkein - tulokset ilahduttavat

 asiakastyytyvaisyys_blogikuva_simolalaakso.jpg

Kuvassa vasemmalta sovellusasiantuntija Roosa Simola ja vakuutusneuvoja Sofi. (Valokuva: Jessica Ålgars)

Veritaksessa on keväästä lähtien pyydetty puhelinpalvelun asiakkailta palautetta asiakaskokemuksesta sekä kysytty asiakkaiden mielipidettä Veritaksesta. Asiakkaan kokemus on meille tärkeintä. Tulos ilahduttaa: Veritaksen asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS on tällä hetkellä +64, eli erinomainen! 

Toivomme mahdollisimman paljon palautetta asiakkailtamme, sillä vain sen perusteella voimme kehittää toimintaamme aidosti paremmaksi ja asiakkaita vielä paremmin palvelevaksi.

Kaikilla vakuutusasiakkaillamme on oma henkilökohtainen vakuutusneuvoja, joka auttaa tarvittaessa sekä YEL - että TyEL -kysymyksissä. Aikaisemmin toteutettujen perinteisempien tutkimuksien perusteella asiakkaat ovat äänestäneet Veritaksen parhaiten palvelevaksi työeläkeyhtiöksi jo useana vuotena peräkkäin. Puhelinpalvelun saama asiakaspalaute tukee tätä tulosta.

NPS kysymys on ollut eri alojen yrityksillä pitkään aktiivisessa käytössä ja sitä pidetään tehokkaana asiakastyytyväisyyden mittarina, jolla on tutkitusti yhteys yrityksen kasvuun. Suosittelu-todennäköisyydellä mitataan asiakasuskollisuutta, johon vaikuttaa asiakkaalle muodostunut mielikuva ja historia yrityksen kanssa.

”Tuli hyvä mieli ja asiat tulivat selviksi”

Parasta positiivisessa palautteessa on se, että sekä sen antajalle että saajalle tulee hyvä mieli. Palautetta jaetaan Veritaksessa paitsi koko henkilökunnan niin myös palautteen saaneen asiakasneuvojan kanssa. Sekä korjaava että kiittävä palaute on vastaanottajalle hyödyllistä tietoa.

Palvelupäällikkö Staffan Åberg iloitsee tuloksesta ja painottaa, että se on syntynyt kaikkien Veritaksen asiakasrajapinnassa työskentelevien panoksesta ja sitoutumisesta. 

Myönteinen palaute vahvistaa halua onnistua jatkossakin hyvin työssään ja antaa lisää energiaa omaan työhön.
YEL -vakuutusneuvoja Sofilla on omakohtaista kokemusta siitä, miltä asiakkaiden antama palaute tuntuu.

”Tunne, jonka saa onnistuneen asiakaspuhelun jälkeen, on mahtava. Kun on saanut auttaa asiakasta ja tehdä hänen arjestaan helpompaa on jo palkinto itsessään. Ihanien asiakaspalautteiden lukeminen antaa vielä lisäpotkua siihen, että jaksaa jatkaa hyvää asiakaspalvelua hymyn kera. Jos olet asiakkaan mielestä onnistunut työssäsi, niin tiedät olevasi oikeassa paikassa.” hän iloitsee.

Artikkelin kirjoittaja: Roosa Simola, Veritaksen sovellusasiantuntija

 

Veritaksen asiakkaiden lähettämiä terveisiä:

”Ei jonotusta palvelusta täys 10”
”Huippua palvelua!”
”Oman vakuutusneuvojani vuoksi ei olla vaihtamassa eläkevakuutusyhtiötä vaikka muita vakuutuksia ollaan vaihdeltu. Toivottavasti teidän kaikilla asiakkailla on tällainen yhteyshenkilö.”
”Teiltä saa aina hyvää, asiantuntevaa palvelua. Ainoa Tyel-vakuutusyhtiö, joka palvelee.”
”Hyvä ja palveluhalukas henkilökunta, kiitos! Osaa ennakoida asiakkaan tarpeen.”
”Kiitos jo yli 10-vuoden ajalta!”