Markkinointi ja mainonta

Hyvä kello kuuluu kauas ja huono vielä kauemmaksi. Pidä huoli siitä, että yritykselläsi on paras mahdollinen maine.

Päätä, missä ja miten sinun kannattaa mainostaa. Perinteisiä mainoskanavia ovat sanoma- ja aikakauslehdet, suoramainonta, tv, radio ja uutiskirjeet. Muista myös alan messut ja tapahtumat.

Panosta lisäksi selkeisiin ja toimiviin verkkosivuihin sekä sosiaaliseen mediaan ja blogeihin. Jos oma osaamisesi ei riitä, harkitse mainos- tai viestintätoimiston apua.

Kun yrityksesi tuotteet ovat kilpailukykyisiä ja palveluasenne kohdillaan, niin puskaradio hoitaa oman osansa mainonnasta. Panosta siis alusta asti varsinkin ystävälliseen ja avuliaaseen asiakaspalveluun.

Yritystoiminnan kehittäminen

Kun olet päässyt liiketoiminnassasi hyvään alkuun, haluat luonnollisesti kehittää yritystäsi parhaaseen mahdolliseen suuntaan.

Vinkkejä kehittämiseen saat esimerkiksi ELY-keskusten yritysten kehittämispalvelusta tai Oma Yritys-Suomen kehittämiskartoituksesta.

Jos et tiedä mistä aloittaa, voit aina harkita verkkokaupan mahdollisuuksia tai siirtymistä kansainvälisille markkinoille.